MAYA TAKVİMİ OLARAK TANITILAN “DREAMSPELL” GERÇEK MAYA TAKVİMİ DEĞİLDİR


Herkese Merhaba,


Bu sohbeti açık ve nazik bir yaklaşımla sürdürdüğünüz ve tüm görüşlerin ifadesine olanak tanıdığınız için teşekkür ediyorum. Beni tanımayanlar için adım Adam ve ABD’de bulunan Saq' Be' (Kutsal Yol) isimli kar amacı gütmeyen organizasyonun yardımcı yöneticisiyim. Saq' Be', bir Maya ve Yerli Spiritüelliği Çalışmaları Organizasyonudur. Bizim çabalarımız, Yerli bilgeliğinin, kültür ve geleneklerinin korunması, kurtarılması ve uygun şekilde paylaşılması üzerine odaklanmıştır. Organizasyonumuzun kurulduğu dört yıl öncesinden beri Guatemala’nın Maya gelenekleri bizim temel odağımız olmuştur. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca Guatemala’daki Şamanlardan ve ihtiyarlardan direk olarak onların geleneğini öğreniyorum. Ben size bu yer ve bu deneyimin adına konuşuyorum…

…Dreamspell ve Jose Arguelles’in çalışmasına bakarsak: Bu sistemin Maya geleneği ile herhangi bir bağı olmadığını net bir şekilde ifade etmek, buradaki herkesin anlayacağı gibi gereklidir. Bu çabaya yaptığınız katkılardan dolayı hepinize şükran duyuyorum. İhtiyarların dileği de budur; kafa karışıklığının ve yanlış yorumlamanın sona ermesi. Maya geleneğinin paylaşım için kapılarını dünyaya açması çok yenidir ve bu da kehanetlerle uyumlu bir şekilde olmaktadır. Gelenek çatışmacı değildir ve bu yüzden henüz bu sistemi (Dreamspell) geliştiren kişilerin çabalarını gözden düşürecek bir eyleme geçmemiştir. Ama yine de uyarılar yapmışlardır. Büyük Şaman Konsülü ve ihtiyarların, bilginin yayılması ve Maya geleneğini temsil ettiğini söyleyenlere karşı katılaşmaya başladıklarını duydum. Çünkü pek çok kişi bu halktan ve gelenekten faydalanmaya çalışmıştır. Bir ücret karşılığında şaman olarak eğitilen batılıların konsül tarafından tanınmayacağını da bunlara ekleyebiliriz. Bu uyarı aynı zamanda Dreamspell’i hala bir Maya sistemi olarak tanıtan kişilere de yöneltilmiştir. Bu onlarca tanınan veya desteklenen bir durum değildir.

Eden’in söylediği gibi doğru veya yanlış yoktur. İhtiyarlar Arguelles’in çalışmasını dünyanın gözlerini Maya halkına çeviren bir çalışma olarak değerlendirmektedir, yani hepimizin bir rolü ve görevi vardır. İhtiyarların gelecekte Dreamspell sistemini tanıyacaklarını öngörmediğim gibi kendi inançlarını başkalarına zorla kabul ettireceklerini de sanmıyorum…Aslında, önemli olan sistem değil sonuçtur. Eminim hepimiz bu sonucu paylaşıyoruz: Bu geçiş döneminde daha büyük bir uyum ve dengelilik.


Teşekkür ederim,


Adam Rubel

Hiç yorum yok: